WAT U MOET WETEN OM VLUCHTBEGELEIDER TE WORDEN

De honden die wij bemiddelen komen allemaal van dierenwelzijnsorganisaties of particulieren op Kreta, Kos en Lefkas. Als wij een adoptieadres/opvangadres in Nederland hebben gevonden, is het belangrijk dat wij zo snel mogelijk de hond  hierheen halen om de vaak overvolle opvangadressen ruimte te geven om nieuwe zwerfdieren op te vangen. Wij zijn daarom regelmatig op zoek naar mensen die, bij de terugvlucht vanaf Kreta, Kos en Lefkas  naar Nederland, Düsseldorf of Brussel voor ons een hond of kat mee naar Nederland kunnen nemen. De dieren  worden bijgeschreven op de boeking en kunnen  dan in een speciaal deel van het vliegtuigruim (dat verwarmd wordt) mee naar Nederland vliegen. Hondjes onder een bepaald gewicht mogen ook in de cabine meegenomen worden en geldt ook voor katten.
De kosten hiervoor worden natuurlijk betaald door onze organisatie.

Hoe het werkt op het vliegveld:

Bij uw vertrek naar Nederland zult u in de vertrekhal één van de medewerkers van de dierenwelzijn organisatie aantreffen. Zij of hij regelt de check-in van de hond/kat bij de incheck balie waar u samen met de hond/kat incheckt.

U hoeft geen angst te hebben dat er naast het dier nog iets anders in de kennel vervoerd wordt: pas nadat de kennel door de beveiliging volledig is doorzocht (de hond wordt hierbij uit de kennel gehaald in het bijzijn van de medewerker welzijnsorganisatie) wordt hij voorzien van een security checked sticker. Alleen met deze sticker zal de kennel naar het vliegtuig gebracht worden en mag onze medewerker u het dierenpaspoort overhandigen. Op het vliegveld hoeft u hier verder niets voor te doen, alles wordt geregeld door de medewerker. Het is wel raadzaam om bij het aan boord gaan aan één van de steward(e)s(sen) die buiten bij de trap staat, door te geven dat er een hond aan boord gebracht gaan worden. Zij of hij kan dan extra opletten of alles goed gaat. Mocht u een pup of kat  als handbagage meenemen dan wordt ook deze tas/box gescand net als u normale handbagage, een pup wordt voor het scannen uit de kennel gehaald, mocht u een kat vervoeren dan is het aan te bevelen dit niet te doen ivm ontsnappingsgevaar.

Hoe het werkt bij aankomst in Nederland:

Op de luchthaven van aankomst gaat u naar de bagageband waarop uw koffers aankomen. De honden worden neergezet in een apart gedeelte speciale vracht aan de achterkant van de bagagebanden of direct aan de bagageband afgeleverd. Als ze ernaar vragen, hoeft u zich geen zorgen te maken: de hond is voorzien van een chip en heeft alle vereiste inentingen en gezondheidsverklaringen. In de aankomsthal, meteen achter de schuifdeuren, staat een medewerker van Atlas Animal Project klaar om u te ontmoeten en de hond (of kat))van u over te nemen.

Vooraf:

Als u uw reis nog moet boeken of nog niet vertrokken bent naar uw vakantiebestemming dan kunt u dit doen na de boeking van uw reis met uw reserveringsnummer. Dit dient dan wel telefonisch gedaan te worden. Mocht dit niet kunnen dan is er een tweede optie en dat is de dieren ter plekke te boeken bij de reisleiding (hostess). Wat u dan kunt doen is de benches direct bij uw hostess te boeken tijdens het kennismakingsgesprek wat elke reisorganisatie heeft de avond van aankomst of de volgende dag of u neemt contact op met de hostess (haar/zijn telefoonnummer hangt op het bord in uw accommodatie). Als er van te voren geboekt wordt zullen de kosten voor de benches op uw factuur staan, anders zullen de kosten ter plaatse voldaan moeten worden en wij vragen u dit dan voor te schieten.

Ten alle tijden is er iemand van Atlas Animal Project telefonisch bereikbaar om te overleggen en te ondersteunen mocht dat nodig zijn. Ook behoort het tot de mogelijkheid dat Atlas Animal Project de hondjes kan boeken als u het zelf te ingewikkeld vindt. Wilt u meer informatie belt u dan met Liesbeth Doorneweert nummer +31 (0)341-881720 of +31 (0)6 13235212.